söndag 11 december 2011

Musikhjälpen såklart...

Måndag 12 december kl. 18 går de in i buren i Göteborg

Satt just och funderade på hur mycket jag ska ge bort till Musikhjälpen i år. Och så fick jag den här idén:

Jag skänker lika mycket som jag har följare på mitt Twitterkonto (1353 kr), och så Twittrar jag att jag tänker göra det, så får vi se om det blir fler följare (eller kanske blir det färre, man får se). Och då skänker jag lite mer (men inte mindre).

Nu invänder någon: Han köper sig följare. Och då svarar jag: Kanske det, ja. Men syftet är gott, och så många nyföljare hinner det nog inte bli. Dessutom: Den som följer bara av denna anledning kan avfölja igen på tisdag eftermiddag, jag blir bara glad ändå :) Vidare - jag tänker inte tjata på Twitter, bara någon liten tweet då och då...

På tisdag tänker jag mig till Göteborg, så deadline för denna idé sätter jag till tisdag kl. 14. (Och för säkerhets skull, ett tak också. Övre gränsen är 2000 kronor.)

Ja, det var min idé. Och eftersom jag inte är så värst lagt att fundera jättemycket mellan tanke och handling - nu kör vi.

/Kennet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar